På Svenska

Miten toimia surun kohdatessa?

Kun lemmikkinne on nukkunut pois, niin voitte ottaa suoraan yhteyttä meihin 040 – 931 1433 tai vaihtoehtoisesti voitte ottaa yhteyden yhteistyöeläinlääkäriimme ja he auttavat asiassa.

Meille voitte tuoda lemmikkinne itse tai noudamme sen puolestanne. Meillä jokainen lemmikki saa ansaitsemansa yksilöllisen kohtelun viimeisellä matkallaan.

Lemmikkinne voi olla tuotaessa kääritty lempipyyhkeeseen tai -peittoon. Mahdollisia rekisteripapereita ei tarvitse ottaa mukaan.

Mitä tapahtuu?

Jokainen yksilötuhkattava lemmikki saa oman tunnistenumeronsa (sopimuksen sarjanumero). Tämä tunniste seuraa lemmikkinne mukana läpi tuhkausprosessin, eläinläärkäriasemalta uurnan palautukseen asti.

Jos lemmikillänne on keinoelimiä, tulee asiasta ilmoittaa etukäteen eläinlääkäriaseman hoitohenkilökunnalle ja/tai Lohjan Eläintuhkaus Oy:n työntekijälle. Se saattaa aiheuttaa työturvallisuusriskin tuhkausprosessin aikana.

Meillä voitte maksaa yleisimmillä pankki- ja luottokorteilla sekä käteisellä.

Tuhkauksen jälkeen

Uurna suljetaan aina pysyvästi ellei asiakas toisin halua. Uurna liimataan kiinni ja sitä ei voida avata rikkomatta. Jos tuhka on tarkoitus sirotella luontoon, niin uurna voidaan jättää sulkematta. Sulkematon uurna ei ole täysin tiivis. Mikäli uurna haudataan tai uurnaa tullaan säilyttämään kotona, suosittelemme aina sulkemaan uurnan.

Uurnan palautus voidaan tehdä joko Postin tai yhteistyöeläinlääkärin kautta. Myös nouto onnistuu. Tässä tapauksessa on hyvä ottaa yhteyttä etukäteen ja varmistaa että olemme paikalla. Uurnan palautumiseen omistajalle kuluu aikaa yhdestä kahteen viikkoon. Tämä on arvio ja saattaa vaihdella jonkin verran.


Emme suorita tuhkauksia odottaessa.


Noutamattomia uurnia säilytetään maksimissaan 1 vuosi noutopäivästä. Ajan tultua umpeen toimitamme tuhkat yhteistuhkauksen tuhkien mukana eteenpäin.

 

Vad göra när den sista färden har börjat

När ert älskade djur har gått bort kan ni kontakta oss direkt på numret 040-9311433 eller alternativt en veterinär, som samarbetar med oss och som hjälper er framåt.

Ni kan själva komma med djuret till oss eller ifall ni önskar det, hämtar vi det hemifrån. Hos oss får ert djur en värdig och individuell behandling på sin sista färd.

Djuret kan lindas in i sin favoritfilt eller dylikt och inga registrerinspapper behöver tas med.

Vad händer sedan?

Varje djur som kremeras individuellt, ges ett eget serienummer (kontraktets nummer) som följer med djuret under hela processen, från veterinären tills att urnan returnerats.

Om djuret har proteser i kroppen bör ni anmäla detta till veterinären och oss på Lohjan Eläintuhkaus Oy i god tid. Det här beror på att en konstgjord protes kan förorsaka en risk för arbetssäkerheten under kremeringsprocessen.

Hos oss kan ni betala med de vanligaste bank- och kreditkorten samt med kontanter.

Efter kremeringen

Urnan stängs alltid permanent om inte annat önskas. Den limmas fast och kan inte öppnas utan att söndra urnan. Om ni önskar att strö ut askan i naturen lämnas urnan utan försegling. Ifall den ska förvaras hemma eller begravas är det bäst att den limmas fast, för annars är urnan inte helt tät.

Urnan returneras antingen med Posten, samarbetande veterinär eller avhämtning från oss. I det sistnämnda fallet är det bra att ringa först och försäkra sig om att någon är på plats.

Det tar ca en till två veckor innan urnan returneras till ägaren, detta kan variera något.